1 Community Art.
Co kilka dni spotykamy się w dużej grupie, by pracować teatralnie, muzycznie, tanecznie i wokalnie nad określonym motywem, łączącym się tematycznie z przebiegiem studiów. Na przykład – zamiast opowiadać sobie, jak to jest być na półmetku, jakie towarzyszą nam uczucia, obawy i nadzieje – tańczymy to, śpiewamy to, badamy w ruchu, eksperymentując. Całość Community Art. prowadzi założyciel EXA, Paolo Knill.
2 Malowanie po rozgrzewce z pędzlami.
Jednym z założeń EXA jest sensytyzacja, poprzedzająca działania twórcze; można by powiedzieć – twórcza rozgrzewka. Kolejnym jest transfer między modalnościami. I tak też było w przypadku malowania; zaczęliśmy od koncertu na pędzlach, dosłownie, nie w przenośni. Potem dwie kredki, zamknięte oczy, motyw w głowie i taneczny ruch na papierze…a potem już kształtowanie kolorem i kształtem. To nie koniec! Dwa dni później – wiersz w dialogu z plakatem.
Nie tylko tańczymy, śpiewamy, piszemy i malujemy. Zajmujemy się też tym, jak możemy użyć podejście EXA badawczo w naszych pracach doktorskich, na przykład zajmując się tematem "Sztuka jako pomost dla wyjścia z cienia" przy użyciu nowatorskiej metody art based research (badanie sztuką, w wolnym tłumaczeniu).
4 Szkolna wycieczka oraz Sztuka w terenie
Żeby złapać dystans, raz na 10 dni mamy szkolną wycieczkę, w ramach której – oprócz smakowania uroków natury, tak pięknej tu, w Szwajcarii – mamy do zrealizowania mini projekt artystyczny.
5 Po występie
Mamy też czas, żeby popracować w międzynarodowych zespołach nad występem. Na zdjęciu – Kalifornia, Polska i Hiszpania spotkały się, by wspólnie opracować i wystawić Responsorium Barbary Hielscher z Berlina, pod tytułem "I co teraz? Szkice dla Cecylii."
Do zobaczenia w październiku!!!
DKS
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz